Friday, January 14, 2011

day5

kini aku menanti keputusan dari dirinya
berharap ini langkah yang terbaik untuk ku mengetahui
siapakah aku di matanya.
tak sanggup lagi ku pendam lagi perasaan ini
seakan-akan hati ini sudah kering untuk menahan pedih
hampa ,kosong tanpa suara
sunyi,sepi tanpa bayangan
resah ku kini menjadi gelisa
nafasku kini telah habih di telan kecemasan
tanpa menghiraukan apa yang berlaku di masa hadapan
aku kini hanya berfikir ke hadapan
mungkin ini jauh lebih baik untuk ku teruskan hidupku.
ku pejamkan mata seketika untuk ku menunggu jawaban darinya.
bila hatinya terpisah...tiada lagi kata-kata cinta
bila rasanya telah mati ... maka terhapuslah kalimah janji.
mungkin aku terlalu hina di matanya.
tapi bila dia telah mengucapkan kata
masih lagi mengharapkanku untuk mengisi lagi kisah hidupnya
sungguh ku tak sangka itu yang masih ada dalam ingatanya
tapi tidak sedikitpun aku mengerti maksud yang sebenar dari hatinya
terus dan terus bermain dalam fikiranku
kernah hanya itu yang meragukan hatiku
mungkinkah aku bisa membuka cerita itu
waktu akan menjawab segalanya..

No comments:

Post a Comment

K-LINK MEMBER